BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Ahad, 9 Ogos 2009

Adam tengok pengantin




Lepas Adam mandi, aku sediakan dia dengan t-shirt dan seluar khakis yang baru kubeli minggu lepas. Bukan main smart lagi baby aku. Adam sangka nak pergi makan KFC tapi aku bagi tau dia, dia kena makan nasi pengantin dulu.

Sampai je kat dewan MPS dia, sibuk dia bertanya mana pengantin. Sejak semalam aku dah ajarkan dia sebut pengantin. "Kelantin", "Pengantin". Macam-macam yang keluar dari mulut dia.

Banyak juga nasi yang masuk ke mulut dia. Puas hati aku tengok dia berselera nak makan. Lagipun memang sejak dia bangun pukul 9.00 tadi dia tak makan apa. Selesai makan nasi, aku ambil kuih 3 jenis. Salah satunya karipap. Tak sangka dia boleh makan satu biji karipap lagi. Heee... seronoknya tengok dia makan.

Terima kasih & tahniah kepada mantan pengetua SMKUR. Dapat menantu.

Adam pula dapat melihat perkara baru hari ini. Tengok persembahan lagu melayu asli, tengok pengantin, makan nasi pengantin, karipap pengantin. Dia kata pengantinnya cantik. Dia kata ada banyak pengantin.

Aku membetulkan Adam. "Yang banyak tu, guest, tetamu. Pengantin yang dok kat atas tu,"

0 comments:

Dikuasakan oleh Blogger.