BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sabtu, 27 Mac 2010

Seloka Duka SPM 2009

Lama tidak mencurah rasa
apa yang terbuku menyesak di dada
sengaja kuluah biar lega
walau hati dibelit kecewa.

Apa yang kunanti akhirnya tiba
keputusan spm menyeksa jiwa
dua orang gagal tak mungkin kulupa
selamanya kusimpan catatan duka

Tidak kumaafkan diri sendiri
tak mungkin juga maaf kuberi
semua yang berlaku sepatutnya dapat dihindari
andai kerjasama dan usaha sama-sama dipenuhi.

Kenangan manis bersama mereka
seakan terhapus begitu sahaja
catatan hitam membutakan minda
tak ingin kuingat segalanya sengsara.

Padamu Tuhan kupohon kekuatan agar dapat kuteruskan juang
padamkan ingatanku terhadap segala yang malang
berikan petunjuk dan panduan mengatasi segala halang
agar dapat kuraih semula gemilang.

1 comments:

Ujang Khairullah berkata...

cikgu...meski pon saya Khairullah bin Mohd Nasir...Bekas pelajar 5 Zuhrah yang x sempat mengambil SPM di Uress...namun jasa cikgu x saya lupa....kisah cikgu nasihat/marah2 saya xkan saya lupakan.....cikgu....ketika di uress saya plajar lemah cikgu...namun setelah say pindah ke smk senawang....say jadi lebih kental...walaupon terlambat...namun saya meraih C dalam LK...walaupon say selalu gagal...di kelas ...tapi cikgu x putus2 beri saya harapan...namun akibat tekanan dari rakan seklas dan seasrama membuat kan saya terpaksa pergi.....
akhirnya saya kini di menara gading cikgu....
semua kerana cikgu........
walaupon kisah cikgu baling pemadam saya masa sy form 4 dulu...akan saya jadi pemangkin untuk saya berdiri.....
saya sayangkan cikgu ........
kerana nasihat dan tunjuk ajar cikgu......
saya janjikan segulung diploma ngan cikgu....\
insya-allah jika saya berjaya....
akan say bawa sijil diploma saya nanti di hadapan cikgu.......

TERIMA KASIH CIKGU.......

Dikuasakan oleh Blogger.